Apple și Google nu se prea concentrează pe segmentul enterprise (de afaceri) prin oferta de produse și servicii, a declarat joi Chris Capossela, vicepreședinte Microsoft, la conferința Microsoft Summit 2013, care se desfășoară în perioada 6-7 noiembrie la București. Cele două companii rivale se concentrează în special pe segmentul de consumatori, care, potrivit lui Capossela, este extrem de important și pentru Microsoft. „Nu vrem să fim o companie pentru consumatori sau o companie pentru segmentul enterprise, ci o companie pentru consumatori și enterprise”, a spus vicepreședintele Microsoft.
El a subliniat importanța celor patru megatrenduri care definesc industria IT de azi: social media, mobilitatea, cloud computing-ul și Big Data.
„Vrem ca următoarea Facebook să fie construită pe platforma Windows Azure”
În ceea ce privește cloud computing-ul, Caposella a spus că și-ar dori ca următoarea rețea socială Facebook să fie construită pe platforma cloud dedicată companiilor a Microsoft – Windows Azure. Potrivit lui, platforma este folosită de jumătate din corporațiile din lista Fortune 500, a celor mai mari 500 de companii din lume după venituri.
Veniturile de pe urma Azure au crescut cu 200% în ultimul an, fapt care arată cât de important este astăzi cloud-ul, o industrie care crește de cinci ori mai repede decât piața IT. În 2014, veniturile înregistrate la nivel global de pe urma cloud-ului vor fi de 180 miliarde de dolari.
Legat de social media, Capossela crede că fiecare companie ar trebui să folosească o rețea de socializare internă – dezvoltată „în casă” sau de altcineva -, care să le permită angajaților să relaționeze sau care să permită interacțiunea cu clienții.